Το σχολείο μας

Διευθυντής : Τάκος Σπυρίδων Α' τάξη: Τραχανή Ρίτα Β' τάξη: Φιλίππου Άννα Γ' τάξη: Κυργιαλάνη Δήμητρα Δ' τάξη: Καλαϊτζη Αλεξάνδρα Ε' τάξη: Κατσιούλης Χρυσόστομος ΣΤ' τάξη: Παρθενόπουλος Φώτιος Αγγλικά: Σταθάκη Υπατία Φυσική Αγωγή: Κωνσταντάκη Μαρία Τμήμα Ένταξης: Γούναρης Σταύρος Ειδικής Αγωγής/Παράλληλη Στήριξη: Καφαλτζή Αικατερίνη, Κυροπούλου Ευθυμία, Σερέτη Ναταλία Κοινωνική Λειτουργός: Μπούσιου Κριστιάνα Ψυχολόγος : Νικόπουλος Γεώργιος

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

 Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 

(Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου)

Ονομασία Σχολείου: Δημοτικό Σχολείο Αλοννήσου 

 Κωδικός: 9350045 

 Ταχυδρομική Διεύθυνση: Πατητήρι, ΤΚ 37005, Αλόννησος 

 Τηλέφωνο: 2424065215

  Email: mail@dim-alonn.mag.sch.gr

 Ιστοσελίδα: dimotikoalonnisou.blogspot.gr  

Αριθμός μαθητών/τριών: 94 

Αριθμός τμημάτων: έξι (6) και ολοήμερο πρόγραμμα

 Αριθμός εκπαιδευτικών: Έντεκα (11)

Παρατηρήσεις

Το Δημοτικό Σχολείο Αλοννήσου βρίσκεται στο Πατητήρι Αλοννήσου και σε αυτό υπηρετούν 11 εκπαιδευτικοί, 8 γυναίκες και 3 άντρες. Ως προς τις ειδικότητες υπηρετούν: 

ΠΕ70: 7 

ΠΕ70.50: 1 

ΠΕ06: 1 

ΠΕ05: 1

 ΠΕ11: 1 

Από αυτούς 3 ανήκουν οργανικά στο σχολείο, 1 με απόσπαση-διάθεση, 6 είναι ανααπληρωτές και ένας επί θητεία (Διευθύντρια). Οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Αλοννήσου είναι αποδεδειγμένα γνώστες των σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ανάπτυξη καινοτόμων προγραμμάτων. Η αντιστοιχία επιστημονικής - παιδαγωγικής κατάρτισης και εμπειρίας των εκπαιδευτικών και των απαιτήσεων του προγράμματος σπουδών κρίνεται εξαιρετική.  

Το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μας μονάδας προέρχεται κυρίως από οικογένειες με μέσο οικονομικό, κοινωνικό και μορφωτικό επίπεδο. Το ένα τρίτο του μαθητικού δυναμικού είναι αλλοδαποί μαθητές/τριες (32 από τους/τις 94).  Η πλειοψηφία των γονέων/κηδεμόνων ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη ολοκλήρωσης της προσωπικότητας των παιδιών τους και για τον λόγο αυτόν σαφής είναι η δυνατότητα των μαθητών/τριών να συμμετέχουν στις σχολικές δραστηριότητες που προάγουν τη μάθηση και την κοινωνικοποίησή τους.  

 Στη σχολική μονάδα λειτούργησαν 6 τμήματα γενικής παιδείας (Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ ), τμήματα ξένων γλωσσών (αγγλικά και γαλλικά), ολοήμερου σχολείου και πρόωρης υποδοχής καθώς και τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.   Οι μαθητές/τριες δεν διδάχθηκαν το γνωστικό αντικείμενο των ΤΠΕ καθώς δεν τοποθετήθηκε στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικός ΠΕ86- Πληροφορικής. 

Η κτιριακή υποδομή της σχολικής μονάδας χαρακτηρίζεται επαρκής και ικανοποιητική, αποτελείται από τρία κτίρια ένα εκ των οποίων παραδόθηκε το 2019 και απαρτίζεται από αίθουσα εκδηλώσεων, βιβλιοθήκη, εργαστήριο υπολογιστών το οποίο εξοπλίστηκε το έτος 2020-2021 από την Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσω του έργου "Προμήθεια εξοπλισμού πληροφορικής σχολικών μονάδων (MIS 5010761, Περιφέρεια Θεσσαλίας), εργαστήριο φυσικοχημείας, αίθουσα ξένων γλωσσών , αίθουσα τμήματος ένταξης και αίθουσα τάξης υποδοχής. Όλες οι τάξεις της σχολικής μονάδας διαθέτουν υπολογιστή, διαδραστικό πίνακα και προτζέκτορα καθώς και σύνδεση στο ίντερνετ. 

Γενική Αποτίμηση εκπαιδευτικής διαδικασίας:

  Γενικά η εικόνα του σχολείου αποτιμάται από όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών της σχολικής κοινότητας. Το σχολείο ανταποκρίθηκε στον θεσμικό του ρόλο και στις υποχρεώσεις του που απορρέουν από αυτόν. Ειδικότερα κατά το σχολικό έτος 2020-2021 λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών και εξαιτίας των μέτρων που πάρθηκαν κατά της διασποράς της πανδημίας μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιήθηκε με τηλεκπαίδευση, στην οποί συμμετείχαν  με επιτυχή τρόπο όλοι οι διδάσκοντες/ουσες της σχολικής μας μονάδας. Έγινε προσπάθεια τόσο από το σχολείο όσο και από τη Σχολική Επιτροπή και τον Σύλλογο γονέων να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες σε τεχνικά μέσα των μαθητών/τριών προκειμένου να είναι σε θέση όλοι οι μαθητές/τριες να παρακολουθούν την τηλεκπαίδευση και να ανταποκριθούν στις ανάγκες και απαιτήσεις της. Το Δημοτικό Σχολείο Αλοννήσου αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε εκπαιδευτικά προγράμματα και σε διαγωνισμούς επιδιώκοντας με αυτόν τον τρόπο την προσέλκυση του ενδιαφέροντός τους και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. 

 ΤΕΚΜΗΡΙΑ: Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων, Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής, Αρχείο, Αλληλογραφία σχολείου, ιστοσελίδα σχολείου. 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

  •  Εφαρμογή καινοτόμων και εναλλακτικών διδακτικών πρακτικών όπως εξατομικευμένη διδασκαλία, ομαδοσυνεργατική μάθηση, επιτόπια διδασκαλία, σχέδια εργασίας, βιωματική μάθηση, διαφοροποιημένη διδασκαλία.
  •   Κατάλληλη αξιοποίηση της υλικοτεχνικής και τεχνολογικής υποδομής της σχολικής μονάδας στη διδασκαλία.  
  • Αναπροσαρμογή, διαφοροποίηση και δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού ικανού να ανταποκριθεί στις μαθησιακές ανάγκες του μαθητικού δυναμικού και προκειμένου να υποστηριχθεί η διδασκαλία. 
  •  Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού. 
  •  Ανάληψη δράσεων για την απαιτούμενη ενημέρωση και πρόληψη του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας.  
  • Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ατομικούς ή ομαδικούς διαγωνισμούς και σε διδακτικές επισκέψεις. 
  •  Ένταξη της δραματοποίησης και των παιχνιδιών ρόλων στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
  •  Συνεπής και συστηματική φοίτηση των μαθητών/τριών. 
  •  Δημιουργία συμβολαίου της τάξης στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. 
  •  Διαμόρφωση κλίματος εμπιστοσύνης, συνεργασίας και υποστήριξης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών. 
  •  Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου και ενέργειες διασφάλισής του.  
  • Υλοποίηση δράσεων με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών για καίρια θέματα της εποχής μας (περιβαλλοντικά, κοινωνικά, ψυχικής υγείας, κ.α.) 
  • Ανάπτυξη διδασκαλιών που ενισχύουν την κριτική σκέψη, τον αναστοχασμό και την ανατροφοδότηση, αλλά και τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών/τριών. 
  • Μέριμνα για την ασφάλεια και την αποτροπή διαρροής των μαθητών/τριών από τον χώρο του σχολείου και κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. 

Σημεία προς βελτίωση 

  • Στελέχωση Τμήματος Ένταξης  
  • Στελέχωση σχολείου με εκπαιδευτικό πληροφορικής 
  •  Στελέχωση σχολείου με σχολικό ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό. 
  •  Αυξημένη επιτήρηση των μαθητών/τριών στα διαλείμματα από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς. 
  •  Απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια και κυρίως υποστήριξη από ειδικούς για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων και της ενδοσχολικής βίας 
  • Παρεμβάσεις σε κάποιες τάξεις από ειδικούς και από ψυχολόγο με σκοπό την ενότητα της ομάδας της τάξης,
  •  Συνεργασία με φορείς όπως το Κέντρο Κοινότητας Αλοννήσου, το Χαμόγελο του Παιδιού, κ.α.
  • Υποστήριξη από αρμόδιες δομές, συστηματικός σχεδιασμός δράσεων και υλοποίηση μακροχρόνιων δράσεων για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας  
  • Σχολική διαμεσολάβηση. 
  •  Συνεργασία με αρμόδιους φορείς που υλοποιούν προγράμματα καλλιέργειας κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση αρνητικών συμπεριφορών.
  • Αναγκαία είναι η υποστήριξη των ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών ώστε να είναι σε θέση να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τη διοργάνωση σχολικών δραστηριοτήτων, να συμμετέχουν σε προγράμματα και να δημιουργούν ομίλους. 
  •  Προσπάθεια σύνδεσης των σχολικών διαγωνισμών και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των δράσεων με την τοπική κοινωνία. 
  •  Ενίσχυση συνεργασίας με μαθητές/τριες άλλων σχολείων.  
  • Αύξηση συμμετοχής των γονέων σε δράσεις του σχολείου και ενεργή συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων στα προβλήματα του σχολείου. 
  •  Σχεδιασμός και υλοποίηση κοινών δράσεων με τους γονείς για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα.  
  • Διεξαγωγή επιμορφωτικών συνεδριάσεων. 
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία 
  • Καθορισμός συγκεκριμένης στοχοθεσίας. 
  •  Οι αποφάσεις που ρυθμίζουν τη σχολική ζωή είναι αποτέλεσμα δημοκρατικών και συλλογικών διαδικασιών. 
  •  Διασφάλιση εφαρμογής του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
  • Συνεργασία με Σχολική Επιτροπή και Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. 
  •  Αξιοποίηση του διδακτικού και εκπαιδευτικού προσωπικού με βάση τις εμπειρίες και τις δεξιότητές τους.
  •   Στήριξη στις ιδιαίτερες επιστημονικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες.
  •   Άμεση, έγκαιρη και αποτελεσματική ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων από τον σύλλογο των εκπαιδευτικών. 
  •  Δράσεις μετάβασης μαθητών/τριών σε άλλη βαθμίδα. 
  •  Αποτελεσματική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών για την επικοινωνία με την εκπαιδευτική κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία.  
  • Αποτελεσματική χρήση και αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, των εξωτερικών χώρων και των ψηφιακών τεχνολογιών για τη δημιουργία ενός κατάλληλου μαθησιακού περιβάλλοντος. 

Σημεία προς βελτίωση 

  • Σαφέστερη καταγραφή των αρμοδιοτήτων του προσωπικού.  
  • Ενίσχυση εξωστρέφειας του σχολείου.  
  • Ανάληψη πρωτοβουλιών για τη δημιουργία δικτύων με άλλα σχολεία , εκπαιδευτικά ιδρύματα και φορείς με στόχο τη διενέργεια κοινών δράσεων και την ανταλλαγή καλών πρακτικών συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. 
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία 
  • Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν ενδιαφέρον και συμμετέχουν σε επιμορφώσεις, σεμινάρια, μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτικά προγράμματα, έρευνες και σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος. 
  •  Συνεργάζονται μεταξύ τους τακτικά για ανταλλαγή γνώσεων και πληροφοριών για το εκπαιδευτικό έργο, για παιδαγωγικά και διδακτικά θέματα, για υλοποίηση δράσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων. 
Σημεία προς βελτίωση 
  • Παροχή κινήτρων.  
  • Διεύρυνση συμμετοχής εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά σεμινάρια για θέματα που αναφέρονται στα  γνωστικά τους αντικείμενα.  
  • Μεγαλύτερη συμμετοχή σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος. 
  •  Ενθάρρυνση για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά Προγράμματα.  
  • Σχεδιασμός ενδοσχολικών επιμορφώσεων.  
  • Αξιοποίηση των γνώσεων και των εξειδικεύσεων των εκπαιδευτικών στις ενδοσχολικές επιμορφωτικές δράσεις του σχολείου. 
  •  Σχεδιασμός και συμμετοχή σε επιμορφώσεις από ειδικούς επιστήμονες και επίσημους φορείς ή και με άλλα σχολεία με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Διαμόρφωση της σχολικής μονάδας ως κοινότητας επαγγελματικής μάθησης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου